dimecres, 13 de gener del 2016

Carmina Burana ~ O Fortuna | Carl Orff ~ André Rieu




Heus ací l’agradable primavera 

Heus ací que l’agradable
i desitjada
primavera torna a portar l’alegria;
vestit de púrpura
floreix el prat;
el sol ho asserena tot.
Que se’n vaja ja la tristesa!
L’estiu torna;
ja s’allunya
la duresa de l’hivern.
Ja es fonen
i decreixen
el gel
1, la neu i les altres coses;
l’hivern fuig,
i ja s’alleta
la primavera dels pits de l’estació estival
Té un esperit miserable
qui no viu
ni gaudeix
sota la protecció de l’estiu.
Es glorifiquen
i s’alegren
en la dolçor de la mel
els qui s’esforcen
per gaudir
del premi de Cupido.
Obeïm l’ordre de Venus
que, gloriosos
i alegres,
siguem semblants a Paris!
El bosc floreix

Floreix el magnífic bosc 
amb flors i fulles.
On és el meu antic
 amant?
Ah!
Se’n va anar d’ací a cavall.
Ai! Qui m’estimarà?
Ah!
Floreix el bosc per tot arreu,
i jo trobe a faltar el meu amor.
El bosc sencer reverdeix;
per què el meu estimat és tan lluny?
Ah!
Se’n va anar d’ací a cavall.
Ai! Qui m’estimarà?
Ah!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada